Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: X-Wing Miniatures Game « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: X-Wing Miniatures Game  (läst 1918 gånger)
PIT_91
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 417

E-post
« skrivet: 22 Mars 2013 kl. 22:24:15 »

Nu har jag och ett par kompisar börjat spela X-Wing. Det är faktiskt ett trevligt spel med enkla regler men som kräver manöverskicklighet så att man inte flyger in i asteroider och samtidigt undviker att bli skjuten på men befinner sig i position för att själv kunna attackera.

Det planeras även en lite mindre allvarlig turnering för ca 8 spelare nere på Prisfyndet i Uppsala. LINK.
Loggat

Only in death does IB end.|Battlefield: Heroes
Coil
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 922

E-post
« Svara #1 skrivet: 22 Mars 2013 kl. 22:49:55 »

Väldigt charmigt spel. Enkelt men ändå lite djup och Star Wars är ju alltid skoj.
Loggat
Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #2 skrivet: 22 Mars 2013 kl. 23:01:13 »

En kompis köpte det härom sistenes, jag är inte helt hundra på det. Det känns rätt obalanserat baserat på min ganska begränsade erfarenhet. Men helt klart ett okej charmigt spel även om det känns som att rebellerna ska spöa imperiet
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
PIT_91
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 417

E-post
« Svara #3 skrivet: 23 Mars 2013 kl. 00:04:41 »

Vi är fortfarande nya själva men på 100 poäng verkar det vara jämna strider. Två gånger hittills kändes det som att matchen har varit avgjord efter 1-2 rundor och det faktiskt till imperiets fördel.
Loggat

Only in death does IB end.|Battlefield: Heroes
Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #4 skrivet: 23 Mars 2013 kl. 09:36:51 »

Se på fan, vi måste kanske kräma upp lite fler poäng då. Ska bli kul!
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: X-Wing Miniatures Game « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!