Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Warmachine - High Command « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Warmachine - High Command  (läst 2887 gånger)
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« skrivet: 13 Maj 2013 kl. 12:07:26 »

Jag har försökt hitta mer info om det kommande kortspelet High Command. Skulle kunna vara kul tanker jag, men frågan är om inte folk ändå hellre vill skyffla tenn när det väl drar ihop sig till batalj. Är det någon som vet något om spelet? Previews? Jag är suktad...
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Ryssen2
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 297

E-post
« Svara #1 skrivet: 13 Maj 2013 kl. 13:04:57 »

Håller med, det är lite knapert med info.

Jag har fått för mig att det ska vara ett Dominioneskt (jmf Kafkaesk) spel. Var ifrån jag fått den uppfattningen vet jag inte, kanske är det för att det inte blir ett spel á la Magic (jmf Ris á la Malta). Om det inte finns boosters osv, hur gör man då annars ett kortspel, tänker jag.

Mer info efterfrågas!
Loggat

Min spelblogg, nu up and running igen:
www.spelryssen.blogspot.com
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #2 skrivet: 13 Maj 2013 kl. 13:07:34 »

Det kommer att släppas boosters eller nya lådor av något slag.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
DanielT
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 28

« Svara #3 skrivet: 13 Maj 2013 kl. 13:48:02 »

http://privateerpress.com/high-command/products/warmachine-high-command

Tror inte de har släppt mer info än såhär.
Loggat
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #4 skrivet: 13 Maj 2013 kl. 14:00:19 »

Kan ha funnits en snutt info i TempleCon(?)-presentationen också. Deck-buildingspel i IK-världen kan vara lite lattjo.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Ryssen2
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 297

E-post
« Svara #5 skrivet: 13 Maj 2013 kl. 14:09:16 »

Här var ett intressant inlägg från PPS_Will:
In High Command each player gets to build their Reinforcement deck from which their Reserves are drawn from (aka the market in standard DBGs) before the game. Then during play the player purchasess cards from their Reserves (drawn from the constructed Reinforcement deck) to add to their Army Deck(aka the deck you build in a DBG). The army deck is used to deploy cards to battlefield locations where players fight for control against each other.

Man bygger alltså lekar innan som man kan köpa under spelets gång. Det här är något som jag inte har sett förut.
Loggat

Min spelblogg, nu up and running igen:
www.spelryssen.blogspot.com
Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Warmachine - High Command « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!