Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Rickard - Stockholm-Västerort « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Rickard - Stockholm-Västerort  (läst 5679 gånger)
Neroflame
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 12

« skrivet: 30 Juli 2013 kl. 22:41:59 »

Spelar roll- och figurspel sedan början av 90-talet och har nyligen plockat upp Warmahordes efter att ha introducerats av en vän. Spelar även WHFB och 40k. Spelar LoE för tillfället. Har tyvärr inte lyckats övertyga några fler av mina GW-spelande vänner att pröva Warmahordes. Tänkte därför försöka hitta lite nytt motstånd att få stryk av.
Loggat
HG
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 306

E-post
« Svara #1 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 00:17:10 »

Välkommen! Spontana spelträffar hittar och anordnar du lättast i 08-tråden, där vi Stockholmare sitter och grubblar. Hojta till där, det finns oftast någon som nappar på spel.

Annars så spelas det i Arcane på Hagagatan på Odenplan på Fredagar, oftast after-work, och Söndagar mitt på dagen. Vill man ha exakta tider när folk ramlar in just den dagen är det bara att fråga i 08-tråden.

Krigsmaskinande kan även finnas på Alpha-spel, vilket ligger i Solberga vilket ligger en kort bussresa från antingen Telefonplan eller Älvsjö. Jag vet dock inte när de brukar spela.

Välkommen till hobbyn! Leende (smiley)
Loggat
Jesyce
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 1196

E-post
« Svara #2 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 00:34:13 »

Välkommen till forumet, vi spelar rätt flitigt på Arcane Online (Odenplan) varje fredag men kolla alltid som HG säger i 08-tråden så att det finns motstånd på plats.

Väl mött!
Loggat

daffanka
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 38

« Svara #3 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 00:37:32 »

Välkommen välkommen! Redan imorgon (idag, tekniskt sett) har vi lir på Arcane runt 14 fram tills man drar hem, jag kommer runt 15-16 om du vill köra ett par spel på låg poäng.
Loggat
Neroflame
Gruvbrytare
*

« Svara #4 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 07:36:33 »

Hade gärna spelat, men sambon jobbar kväll så har dottern att ta hand om. Finns det möjlighet att dyka förbi och kanske bara säga hej och titta på en match? Behövs något medlemskap osv på Arcane/Alphaspel/Unionen? Går sånt att fixa på plats?
Loggat
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #5 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 10:08:19 »

Välkommen! Det går absolut bra att komma ner och säga hej. På Arcane hyr S.K.R.O.T en del av lokalen på fredagar och söndagar och för att spela där då behövs medlemskap. 500 spänn per halvår tror jag att det ligger på (Hugo får rätta mig om jag har fel). Men det brukar vara helt ok att komma förbi och spela ett par gånger för att känna in stämningen.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Styvis
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 386

« Svara #6 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 10:42:38 »

Det finns redan en Rickard i Stockholm.

Loggat

Winning is for losers.
Neroflame
Gruvbrytare
*

« Svara #7 skrivet: 31 Juli 2013 kl. 10:54:16 »

Det finns redan en Rickard i Stockholm.

Hmmm... Får väl heta Nero då...
Loggat
Järnfläsk
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 42

E-post
« Svara #8 skrivet: 6 Augusti 2013 kl. 10:29:20 »

http://gratis-ordbok.se/search.php?id=181088&l2=15

(Ja, jag lever faktiskt. Eller, ja, det är en definitionsfråga. Inte död iaf...)
Loggat

Khador har visst arcnodes... De kallas yxor och kanaliserar smärta...
Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Rickard - Stockholm-Västerort « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!