Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Malifaux « föregående nästa »
Sidor: [1] 2 3 ... 5 Skriv ut
Författare Ämne: Malifaux  (läst 18609 gånger)
hindisis
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 956

E-post
« skrivet: 17 Januari 2010 kl. 21:34:30 »

Nu har vi provspelat några gånger (Jag & Arlaharen), bra spel, tål att nötas lite för att få kläm på alla spec.regler. Detta gjorde vi fel i dag (bla. det finns säkert mer..)

Deployment; den som vinner flippen deployar hela sin Crew på en gång.

Man kan inte attackera ut ur melee, varken range eller spells.

(Kan vi få en 'övrigt' kategori på forumet där sånt har kan läggas?)
Loggat

Det är aldrig för sent att ge upp.
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #1 skrivet: 17 Januari 2010 kl. 22:05:53 »

Jag tyckte väldigt mycket om spelmekaniken med kort istället för tärning. Det kluriga i början var att mina fyra unika modeller hade ungefär lika mycket specialregler än en hel 500p lista i Mk. Det finns en hel del likheter med Warmachine faktiskt så övergången gick ändå väldigt smidigt. Ser i varje fall fram till mer spel med mina ofödingar och kommer nog köpa på mig lite Resurrectionists. Om inte annat så är det stört läckra modeller.

Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
phreak
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 320

E-post
« Svara #2 skrivet: 17 Januari 2010 kl. 23:11:05 »

skulle gärna testa...får se om jag köper egna modeller om så enbart för att måla.
Loggat

-Jag tappar ratten när du pratar med mig.
sjostrand
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 39

E-post
« Svara #3 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 08:19:17 »

Det är världens bästa spel... Glad
Men det kanske jag inte ska skriva på kolgruvan... Suspicious

(I Katrineholm finns fler Malifauxspelare...)
(Behöver ni hjälp med något (en DEMO-dag eller något annat) så hör av er.
Loggat
Grönlöken
Arbetsledare
Antal inlägg: 1531

« Svara #4 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 09:53:27 »

Verkade riktigt tufft faktiskt tycker jag. Ska bli spännande att spela lite och fluffet verkade riktigt nice.
Loggat
phreak
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #5 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 10:24:38 »

ser ut som att det blir en låda då, som relax, är även sugen på 1888 från SmartMax och deras viktorianska/steampunk/vrickade skitsnygga modeller (man kan spela som Crowley, nuff' said!)
Loggat

Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #6 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 10:59:09 »

Ok, jag kollade just upp Smog 1888 på Maelstrom Games och herregud det var dom tuffaste modellerna jag någonsin sett. Jag hittade inte en enda av dom jag inte ville ha. Reglerna ska tydligen släppas i April och då är jag lätt på att testa.
Loggat

phreak
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #7 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 11:19:45 »

som sagt, lyckas dem med reglerna så kan man snacka lite nyskapande då modellerna inte ser ut som något på marknaden, och dessutom är sjuuukt bra skulpterade....

nej nu ska jag dra och bränna pengar på böcker igen....
Loggat

Grönlöken
Arbetsledare

« Svara #8 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 11:28:32 »

Love Smog 1888 var ju tokigt fina modeller. Klart vi ska kika på reglerna när det kommer. Måste dessutom få ha lite av de modellerna ju Wink
Loggat
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #9 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 13:17:14 »

Smogfiggisarna är sanslöst bra skulpterade. Har inte sett så snygga modeller sen Confrontation. Jag är lätt på att testa.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Grönlöken
Arbetsledare

« Svara #10 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 16:21:53 »

Såg just att de kostade en del dock. Ska bli kul att se hur många som behövs till en match. Någon som har kollat vilken skala det är?
Loggat
Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #11 skrivet: 18 Januari 2010 kl. 16:34:15 »

Letade men hittade inget konkret. Höjden på figgarna står i varje fall i deras egna affär, verkar typiskt vara 5-6 centimeter på vanligt folk. Hittade lite info i en FAQ också:

The game would allow players to play 5 to 10 Characters per side.
Players would be able to play almost any Character of their choice regardless of their belonging to a faction, a unit, a nation...
It may be a D10 system.
Loggat

blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #12 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 10:22:39 »

Ska vara 1:35 har jag hört. En människa är ca 50 mm.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Grönlöken
Arbetsledare

« Svara #13 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 13:34:43 »

Det förklarar i alla fall den otroliga detaljen, den detaljen på 28mm figgar hade varit tokig.

Hmm, 5+ pers per match blir väl runt en 1500 minimum för att börja spela. Nåja, vi får vänta och se hur reglerna är också men några figurer blir det nog någon gång ändå. Major Dreadfull var sjukt tuff.

@Sjostrand: Du är Henchman för Malifaux va? Är det många som spelar i katrineholm? Finns det några planer på turnering i sommar/höst när/om vi lyckas rekrytera fler spelare? På Kattkon kanske?
Loggat
Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #14 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 14:21:19 »

Beställde Teddy och de två Resurrectionistboxar som inte var Nicodem samt ett fate deck men regelboken var tyvärr slut.

Startupkostnaden för Smog 1888 känns ganska diger men modellerna är ju så grymma så jag vet att jag kommer köpa prylar om inte spelmekaniken är helt horribel.
Loggat

Sidor: [1] 2 3 ... 5 Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Malifaux « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!