Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Malifaux « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] 3 4 5 Skriv ut
Författare Ämne: Malifaux  (läst 18613 gånger)
Grönlöken
Arbetsledare
Antal inlägg: 1531

« Svara #15 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 14:51:48 »

Japp, jag handlar nog som sagt lite också oavsett spelmekaniken men spelet i sig blir nog avgörande för hur mycket det blir. Man har ju inte råd att okynnesköpa hela linjen när man är student Wink
Loggat
hindisis
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 956

E-post
« Svara #16 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 16:35:23 »

Efter att ha spelat grymt mycket Confrontation är jag lite bränd på franska figurföretag.. Avvaktar så länge..

Loggat

Det är aldrig för sent att ge upp.
sjostrand
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 39

E-post
« Svara #17 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 18:10:34 »

Citat
Greenlock :
Det förklarar i alla fall den otroliga detaljen, den detaljen på 28mm figgar hade varit tokig.

Hmm, 5+ pers per match blir väl runt en 1500 minimum för att börja spela. Nåja, vi får vänta och se hur reglerna är också men några figurer blir det nog någon gång ändå. Major Dreadfull var sjukt tuff.

@Sjostrand: Du är Henchman för Malifaux va? Är det många som spelar i katrineholm? Finns det några planer på turnering i sommar/höst när/om vi lyckas rekrytera fler spelare? På Kattkon kanske?

Jupp, jag är Henchman. Malifaux växer så sakta. Vi är minst sju personer som köpt startlådor i alla fall. Yes
Jag har stora planer för både turneringar och ligor... Jag tycker att det är ett mycket bra spel. Fantastiskt fluff, klart intressant spelmekanik och snygga modeller.

(Smog 1888 verkar bli en korsning av brädspel och figurspel som jag tycker det verkar... Men det är klart coola figurer...)
Loggat
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #18 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 20:05:31 »

Oooooooch där fick jag tag på en regelbok också. Nu är det sluthandlat mallifåer på ett tag.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #19 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 20:35:59 »

Vad behövs för att lira Malifaux? En kortlek och hur många figurer?
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Grönlöken
Arbetsledare

« Svara #20 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 22:30:29 »

Går att använda vanlig kortlek om man vill fast jag tyckte deras var rätt fina och det är lite tydligare och snabbare i början tror jag. Annars blir det väl en 5-8ish figurer som mest på normala nivåer om du inte spelar någon av summonerkastarna som tydligen kan ha fler.
Loggat
hindisis
Ångmaskinist
**

E-post
« Svara #21 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 22:31:52 »

Citat
Arlaharen :
Oooooooch där fick jag tag på en regelbok också. Nu är det sluthandlat mallifåer på ett tag.

Var?

Loggat

hindisis
Ångmaskinist
**

E-post
« Svara #22 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 22:32:33 »

Citat
blueskin :
Vad behövs för att lira Malifaux? En kortlek och hur många figurer?

Ett startpack är ungefär 25p, det är mellan 5-9 figgar.

PS. Mer Malifaux i helgen någon? DS.
Loggat

Grönlöken
Arbetsledare

« Svara #23 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 22:54:33 »

Tror han beställde en från Wyrd direkt.

Jag är lätt på att spela/titta på spel. Spela om jag hinner få lite gubbs/alternativt om någon har en starter över jag kan provlåna, annars är jag mer än nöjd med att kika när folk spelar och kanske ta en warmachine match vid sidan av. Söndag är det dock som gäller för min del.
Loggat
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #24 skrivet: 19 Januari 2010 kl. 23:07:11 »

Japp, körde via Wyrd. 35 dollars gick den på och en tia till i frakt så jag slängde på en Chihuahua och Hamelin i samma veva. Tänkte inte på att du inte hade en egen Jocke, annars hade jag kunnat köra in den i samma order.

Lätt på Malifaux. Jag känner inget sug efter att samla ihop mina papperslapper även om jag har ett par WM-listor jag vill testa.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Grönlöken
Arbetsledare

« Svara #25 skrivet: 20 Januari 2010 kl. 00:56:04 »

Har kikat lite på vad som ingår i poäng i de boxar jag beställde nu och det är lite skillnad kan man säga. Perditaboxen har 25ss, lady Justice har 19ss medans Ramsboxen ligger på massiva 28. Detta är då utan masterns ss som verkar vara extrastenar man får gratis, någon form av liknelse kan väl dras till warjackpoints antar jag. Skillnaden för Ramosboxen kanske ligger i att man inte ska spela boxmatcher med hela boxen, det kanske är tänkt att man ska bygga en svärm och 3st single spindlar av de två spindelboxarna som kommer med. Då kan man använda de 3 singlarna till när mamma svärm splittar upp så att säga. Eller så spelar man bara ett specifikt SSvärde slag då boxarna inte verkar vara riktigt balanserade? Hur är det tänkt, någon som vet?

Ojdå, vad långt det blev...
Loggat
Mutantias
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 474

E-post
« Svara #26 skrivet: 20 Januari 2010 kl. 01:14:19 »

Ja man spelar med ett visst SS-värde om nån ligger under eller över brukar man jämna ut med extra soulstones dock att köra Lady Justice mot Ramos och 9 extra stenar kan vara löjligt.
Loggat
PIT_91
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 417

E-post
« Svara #27 skrivet: 20 Januari 2010 kl. 01:15:23 »

Man får nog bestämma ett poängvärde då boxarna är inte balanserade mot varandra. De är byggda mer tematiskt.

Soulstones hos ledarna indikerar bara hur många de börjar spelet med och är i princip en balanssak.
Loggat

Only in death does IB end.|Battlefield: Heroes
sjostrand
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 39

E-post
« Svara #28 skrivet: 20 Januari 2010 kl. 11:54:07 »

Citat
Greenlock :
Har kikat lite på vad som ingår i poäng i de boxar jag beställde nu och det är lite skillnad kan man säga. Perditaboxen har 25ss, lady Justice har 19ss medans Ramsboxen ligger på massiva 28. Detta är då utan masterns ss som verkar vara extrastenar man får gratis, någon form av liknelse kan väl dras till warjackpoints antar jag. Skillnaden för Ramosboxen kanske ligger i att man inte ska spela boxmatcher med hela boxen, det kanske är tänkt att man ska bygga en svärm och 3st single spindlar av de två spindelboxarna som kommer med. Då kan man använda de 3 singlarna till när mamma svärm splittar upp så att säga. Eller så spelar man bara ett specifikt SSvärde slag då boxarna inte verkar vara riktigt balanserade? Hur är det tänkt, någon som vet?

Ojdå, vad långt det blev...

Ramosboxen är tänkt som du nämner. En svärm och tre singlar. Man startar med ett av alternativen och byter mellan dom vid behov.
Man bestämmer ett antal ss som man spelar på. 25ss är en bra start. Har man inte 25ss i modeller så får man mellanskillnaden som ss. De ss och de som mastern har gratis får inte överstiga 8 (eller om det var 7...).
De flesta startboxarna fungerar att köra 25ss på. Somer Teeth och några av de andra behöver något mer. Cirka en modell till (förutom gremlins som kan vara många fler...).
Det bästa sättet när man startar är att kolla hur många poäng startlådorna är på och köra på det antalet ss som den största lådan är på. Mellanskillnaden betalas ut i ss.
Den startlådan som har "konstigast" (som i ospelbarast) uppsättning modeller är McMourning. Lådan är förvisso ett bra köp, men man ska INTE spela 25-30ss med två Nurses. Dessutom behöver de billiga modeller att använda sina förmågor på.
Annars fungerar alla startlådor.
Loggat
hindisis
Ångmaskinist
**

E-post
« Svara #29 skrivet: 20 Januari 2010 kl. 17:12:07 »

Malifaux klockan 12 på DL på söndag då?

Loggat

Sidor: 1 [2] 3 4 5 Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Malifaux « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!