Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Starcraft II « föregående nästa »
Sidor: 1 [2] Skriv ut
Författare Ämne: Starcraft II  (läst 5921 gånger)
Sinsect
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 470

E-post
« Svara #15 skrivet: 27 Augusti 2010 kl. 14:04:31 »

@Lekkit: Vad jag menade var att Zerg hade minst tricks att ta till. (Ont om allt utom markbundna, närstrids anti-markenheter, begränsad byggförmåga (bara på creep = inga proxies / wallins), ingen vettig siege förrän broodlords / ultras, inga cliffwalkers osv.) Att man dessutom måste babysitta grundläggande basfunktioner som larvaespawns och creepspridning gör inte saken lättare, särskilt på lägre nivåer. Missar man en enda  spawn larvae (måste göras var 30e sekund) med tre hatcheries uppe är man back 12 larver, vilket oftast innebär katastrof och förlust. Och nämn för guds skull inte Nydys Worms heller. Ingen spelare värd sitt salt låter en hörna av basen stå obevakad, och det är nästan alltid bättre med vanliga oviedrops.

Men, vad tusan! Du är ju zergspelare, så du vet allt det där.

Lata terrans.
Loggat

No lists actually contain the Deathjack. You just leave 12 points free and he gets the hint and shows up on his own.
Lekkit
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 461

E-post
« Svara #16 skrivet: 3 September 2010 kl. 20:44:46 »

OBJECTION!

Jag lämnar denna här för att bevisa min poäng att man måste anstränga sig lite för att göra det bästa av situationen. Den här Zerg-spelaren har t ex hittat ett oerhört bra sätt att använda Nydus Worms. Jag skulle kalla den typen av spel för trixigt. "Söken, och I skolen finna"
Loggat
Bizze
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 11

E-post
« Svara #17 skrivet: 4 September 2010 kl. 11:57:45 »

Mmm, såg den matchen. Det är precis den typen av strategi jag menar, även om jag aldrig sett någon använda Nydus worms så defensivt förut. Just det där med att attackera på flera ställen samtidigt och tvinga motståndarens armé att omgruppera hela tiden kan verkligen vara nyckeln för Zerg. Särskilt då t.ex. zerglings är så snabba, eller Roaches som kan regenerera snabbt under marken (och dessutom flytta på sig och komma upp någon annanstans).

Sen önskar man ju bara att man kunde multitaska sådär bra... ^_^;
Loggat

/Bizze
Sinsect
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 470

E-post
« Svara #18 skrivet: 4 September 2010 kl. 16:03:41 »

Någonstans vinner Zerkova matcher också. Det betyder inte att hon är ett turneringsval.

Jag slår vad om att zergspelaren i ovan match multitaskade tre gånger så mycket som motståndaren. En tillräckligt skicklig spelare kan trixa med en tegelsten. Det betyder inte att en tegelsten är trixig.

Sen är den här diskussionen tämligen överflödig inför 1.1.  Spring, lata terrans! Spring!
Loggat

No lists actually contain the Deathjack. You just leave 12 points free and he gets the hint and shows up on his own.
Sidor: 1 [2] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Starcraft II « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!