Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Spelare sökes  |  Ämne: Spel i Vassal « föregående nästa »
Sidor: [1] 2 Skriv ut
Författare Ämne: Spel i Vassal  (läst 5163 gånger)
Sinsect
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 470

E-post
« skrivet: 7 April 2011 kl. 12:56:51 »

För er som inte känner till det är Vassal (med tillhörande WM/H-modul) ett sätt att simulera en tabletop och figurer online så att två spelare vid varsin dator, förutsatt att de själva sköter regler, kan spela WM/H på distans.

Programmet har tidigare varit lite bökigt att lära sig, men har på senare tid uppdaterats med komplett grafik för alla modeller, terräng och en liten manual med alla kortkommandon och instruktioner man behöver. (http://vassalwmh.co.cc/)

Då jag och flera andra på Kolgruvan inte längre har den tid man skulle önska för tennspel tänkte jag kolla vilket intresse det finns för spel online då och då. Naturligtvis kommer Vassal inte i närheten av en "riktig" spelupplevelse, men det är å andra sidan ett bra sätt att prova modeller man inte äger, eller rent av helt andra faktioner.

Några som hugger?
Loggat

No lists actually contain the Deathjack. You just leave 12 points free and he gets the hint and shows up on his own.
Grönlöken
Arbetsledare
Antal inlägg: 1531

« Svara #1 skrivet: 7 April 2011 kl. 13:20:20 »

Jag har tänkt ta och lära mig vassal ett tag men det har inte blivit av så nu är väl ett bra tillfälle.
Loggat
sockerplast
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 84

E-post
« Svara #2 skrivet: 7 April 2011 kl. 15:21:25 »

Jag är sugen på lite vassal spel då och då om vi spelar med mick. Skulle aldrig orka sitta och skriva allt man gör Tunga Tycker vassal funkar helt ok, det är mest mätstickan som får en att bryta ihop ibland men annars så är det att bra sätt att spela om man inte har möjlighet till annat.

Ska dock varna för att matcherna i regel tar längre tid att spela i vassal än ute i det fria Leende (smiley)
Loggat

DoH!
Sinsect
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #3 skrivet: 7 April 2011 kl. 15:34:45 »

Skype el motsv känns som ett måste. Sen tror jag att tidsökningen är en vanefråga. Med lite Starcraftschwung i handleden kan man nog komma upp i rätt skapliga matchlängder.
Loggat

No lists actually contain the Deathjack. You just leave 12 points free and he gets the hint and shows up on his own.
sockerplast
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #4 skrivet: 7 April 2011 kl. 18:38:52 »

haha ja just det ja starcraftshcwungen hade jag glömt! fast jag det är dock rätt svårt att spela vassal med musen tycker jag ^^ enklare med piltangenterna.

Ja precis skype är ett måste! Har du spelat på vassal än? Jag har iaf 4-5 matcher under bältet än så länge så jag har lite koll på hur man gör om någon behöver hjälp.
Loggat

DoH!
Rorin
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 334

E-post
« Svara #5 skrivet: 8 April 2011 kl. 19:23:38 »

Jag är definitivt med och spelar någon gång Leende (smiley)

min dator och mätstickan kommer inte överens riktigt men anars fungerar det bra Leende (smiley)
Loggat
sockerplast
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #6 skrivet: 9 April 2011 kl. 14:23:50 »

någon som vill spela på vassal idag?
Loggat

DoH!
Sinsect
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #7 skrivet: 9 April 2011 kl. 16:58:02 »

Jag kan absolut tänka mig ett parti eller två, dock inte förrän 21-snåret.
Loggat

sockerplast
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #8 skrivet: 9 April 2011 kl. 19:41:04 »

får se hur länge mitt besök är kvar ikväll. hör av mig igen här vid 21 Leende (smiley)
Loggat

DoH!
sockerplast
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #9 skrivet: 9 April 2011 kl. 22:09:45 »

verkar kunna spela min kamrat dök visst inte upp som det verkar Tunga heter suckerplast på skype om du vill adda.
Loggat

DoH!
Sinsect
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #10 skrivet: 10 April 2011 kl. 11:39:01 »

Sorry... Väntade troget till 22. Ska adda dig iallafall inför framtida spel. Kommer att vara i det frusna norr f om den 14e nästa vecka, så då blir det säkert gott om tillfällen.
Loggat

sockerplast
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #11 skrivet: 10 April 2011 kl. 12:50:52 »

Typiskt var 9 minuter för seg med mitt inlägg ^^

Jaså du vart i norr? Ja det låter bra det, då får vi ta en match Leende (smiley)
Loggat

DoH!
Sinsect
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #12 skrivet: 15 April 2011 kl. 12:06:57 »

Nu befinner jag mig i det snötäckta Hyperborea. Drakyngel lurar runt var knut och renryttare utgör en ständig fara för biltrafiken. Har fått fason på Vassal och väntar på utmaningar.

Skype-namn: Sinsect. Adda och dö.
Loggat

Sydow
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 261

E-post
« Svara #13 skrivet: 5 Juli 2012 kl. 10:49:24 »

Är det så att det finns några som fortfarande spelar på Vassal. T.ex. några i norrland? Skulle jag inte banga på att spela lite emot er.
Loggat

Folk som påstår att ungdomar och invandrare förstör det svenska språket har uppenbarligen inte läst mycket utav det akademiska språket.
sockerplast
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #14 skrivet: 5 Juli 2012 kl. 11:11:09 »

ja tar gärna en match mot dig i vassal sydow Leende (smiley) har köpt menoth bilen som är awesome och tänkte då köra över dig med den brum brum!! hihi Leende (smiley)
Loggat

DoH!
Sidor: [1] 2 Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Spelare sökes  |  Ämne: Spel i Vassal « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!