Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Daniel - Uppsala « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Daniel - Uppsala  (läst 3190 gånger)
Awarl
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 140

« skrivet: 2 Oktober 2011 kl. 21:50:28 »

Hej!

Jag heter Daniel och är infödd uppsalabo. Efter att ha varit ner och kikat på turneringen i lördags (sömnbrist ledde till att jag inte riktigt kunde engagera mig, men det såg onekligen kul ut) tänkte jag att det kan vara dags att jag testade att spela, lite över ett år efter jag köpt regelbok och battlebox...

Mina erfarenheter inom figurspel är rätt begränsade. Jag har samlat både warhammer fantasy och 40k, men aldrig riktigt spelat. Det närmaste jag kommit faktiskt figurspelande är några säsonger blood bowl, om man inte räknar en testmatch i warhammer för drygt 10 år sedan och en demo i warmachine när spelet var rätt nytt.

Jag har försökt få några jag känner att börja spela, men ännu har ingen nappat. Men skam den som ger sig!
Loggat

Losers are just morons who don't have the balls to cheat. - Kenny Powers
Watson
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 272

E-post
« Svara #1 skrivet: 2 Oktober 2011 kl. 22:01:03 »

vi spelar Warma/hords på Sisa i uppsala nästan varenda onsdag Leende (smiley)
Loggat
Awarl
Gruvbrytare
*

« Svara #2 skrivet: 2 Oktober 2011 kl. 22:16:25 »

Oj, det låg ju rätt nära...

Kan man dyka upp och spela någon gång utan att betala medlemsavgift? Hur dags brukar det börja?

Och är det något man bör ha med förutom måttband och tärningar (och figurer...)?
Loggat

muffin
taco dinner FTW !!!
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 686

blackjack038@hotmail.com
E-post
« Svara #3 skrivet: 2 Oktober 2011 kl. 23:57:20 »

kul att du vill börja spela, så man säger stort välkomen till dig. Det är ett stadigt spel inte så svårt att lära sig reglerna. dock är det svårare att lära sig spela bra och alla 5biljoner special regler alla har.

men det går snabbt att lära sig, så det är inte farligt som det låter.
Loggat

Awarl
Gruvbrytare
*

« Svara #4 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 00:38:22 »

Tackar!

Jo, jag har inte ens lyckats lära mig allt vad de modeller jag själv äger kan göra än. Men jag förstår grundreglerna tillräckligt för att hänga med någorlunda när jag tittar på när andra spelar, även om kunskaperna kanske inte räcker helt för att spela utan stödhjul än.

Men kan jag komma ihåg vad magic-kort gör när jag knappt spelat alls på flera år ska jag väl kunna lära mig vad saker och ting gör i WM/H så småningom.  Tunga
Loggat

Bagarn
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 265

E-post
« Svara #5 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 09:21:57 »

Hej och välkommen! Kul med nya spelare i Uppsala.

Vi brukar som Watson skrev spela i stort sett varje onsdag runt sex-snåret. Sammankomsterna brukar föregås av att vi pratar ihop oss i "Uppsala"-tråden och om man vill börja tidigare är ju inte det något problem så länge man har någon att bråka med.

Man behöver inte betala medlemsavgiften för att vara med och spela, även om det självklart är önskvärt.
Loggat
PIT_91
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 417

E-post
« Svara #6 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 09:45:05 »

Välkommen! Något annat man borde ha med sig är:

1. Fler intresserade!
2. Rätt attityd till att dela ut stryk!
3. ...samt att ta emot det själv en hel del!

Annars är det väl även statskort och templates men det går ju att spela även utan det första och det sistnämnda har vi andra så det gör inget om man inte äger några själv heller.

Just ja, om du inte är så påläst om Protektoratet får du även förbereda dig på en hel del fusk Skrattande
Loggat

Only in death does IB end.|Battlefield: Heroes
Refraint
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 456

E-post
« Svara #7 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 10:30:47 »

Kul med fler spelare i Sverige!

Och var inte rädd, Protektoratet börjar inte fuska föräns efter Battlebox. Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Awarl
Gruvbrytare
*

« Svara #8 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 11:02:52 »

Protektoratet är nog de enda jag har lite koll på, då det är dessa härliga gossar jag inköpt.
Hur kan man motstå religiösa fanatiker som tänder eld på folk?
Loggat

PIT_91
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 417

E-post
« Svara #9 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 11:36:05 »

+1111!elva11111

The Uppsala Crusade will redeem this city of unbelievers!

Kom nu på onsdag så tar jag med lite Cygnar för omväxlingens skull.
Loggat

Only in death does IB end.|Battlefield: Heroes
Awarl
Gruvbrytare
*

« Svara #10 skrivet: 3 Oktober 2011 kl. 14:06:57 »

I'll be there!

Vilken ingång kan det tänkas vara? Skulle vara lite snopet att komma dit och fastna på en sån detalj.
Loggat

Boxer
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 314

E-post
« Svara #11 skrivet: 4 Oktober 2011 kl. 09:59:28 »

Kul! Välkommen  Leende (smiley)
Det är i källaren, men egen ingång från parkeringen.
Ses!
Loggat

... formally known as "Charlie"
Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Daniel - Uppsala « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!