Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: MERCS « föregående nästa »
Sidor: [1] 2 3 Skriv ut
Författare Ämne: MERCS  (läst 9183 gånger)
Sikil
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 247

E-post
« skrivet: 25 Januari 2012 kl. 09:26:15 »

Officiell hemsida: http://www.mercsminis.com/

Fluffmässigt ett giftermål mellan WarZone och Infinity, där mörka mega-corporationer har tagit över där nationsstaten föll sönder när det ekonomiska världssystemet rämnade i samband med tredje och fjärde världskrigen. Krig är ett minne blott, däremot är industriellt spionage och sabotage utfört av små sammansvetsade grupper av elitsoldater i corporationernas sold. Alla Megacorps har sina egna elitförband till förfogande, vilka de utrustar med det bästa deras industrier kan frambringa för att försvara sina egna hemligheter och sabotera deras rivaler...

Spelmässigt är det ett snabbt och genialiskt spelsystem där man spelar med 1-6 figurer per person, och man lätt kan vara upp till 10-12 spelare samtidigt!

Personligen filar jag på en mod för att spela ett Unreal-Tournament baserat på spelet på något konvent framöver...

Hursomhälst så är det i dagsläget (2011-11-09) 6st Megacorps släppta:

CCC: Forna Nordamerika
USCR: Forna Soviet och Alaska (United Soviet Corporate Republic)
KemWar: Brazilien och Venezuela
Keizai Waza: Japan, Indokina och delar av Oseanien. 
sedafu: Centralafrika
FCC, House 9: Frilansare, terrorister eller frihetskämpar? Kärt barn har många namn... (Free Corporate Control)

I dagsläget så har ytterligare fem Megacorps konseptualiserats;

Texico: Texas, Centralamerika och en del kringliggande territorier
EUinc: Centrala och norra Europa (European Union Incorporated)
EIC: Indien, Sydryssland och Västkina (East India Company)
Ios: Medelhavet.
GCC: Den globala rättsapparaten som ser till att det aldrig kommer bli ett femte världskrig och verkar för att hålla Megacorp:sen i schack. Har sitt säte i Storbrittanien. (Global Corporate Court)

Mer information om dessa elva Megacorps finnes här: http://www.mercsminis.com/Forums/index.php?topic=22.0
Loggat
Smett
Warcaster
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 291

« Svara #1 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 10:12:24 »

Påtaglig brist på robotar.
Loggat
Azoth
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 665

E-post
« Svara #2 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 10:15:08 »

Nu sa jag till Piston igår, apropå Dys. Wars,  att det fick räcka med ett nördspel. Men det här...
Loggat

Is that a steam lobber in your pock... awww! its a steam lobber...
Grönlöken
Arbetsledare
Antal inlägg: 1531

« Svara #3 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 11:29:38 »

Snygga figurer, nice fluff. Ska kika på regelboken lite. Jag är också lite sugen på att testa Helldorado, Carnivale och FoW... Så många spel, så lite tid.
Loggat
Refraint
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 456

E-post
« Svara #4 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 12:05:04 »

Samma båt som Greenlock. Fast jag måste medge att hittills låter fluffet som Doomtroopers. ^^
...
Not that that's a bad thing.
Loggat
Laxen
Warcaster
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 145

E-post
« Svara #5 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 12:26:29 »

Jävligt läckra figurer Leende (smiley)
Loggat
muffin
taco dinner FTW !!!
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 686

blackjack038@hotmail.com
E-post
« Svara #6 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 12:50:59 »

jag har precis måla klart CCC, jag själv gnaska såld på hela spelet. Jag tycker om fluffet det passa mig väldigt bra. och spel systemet är ganska roligt med, måste läsa lite mer men sofft är det iaf.

Arcan kommer att börja dema spelet inom kort, när dom gör det kommer jag att posta här. så ni kan komma in och prova spelet.

http://muffinshappycorner.blogspot.com/2012/01/mercs-done.html

Loggat

blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #7 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 13:56:34 »

Najs. Jag gillade Warzone då det begav sig. Jag tycker dock att Infinity har mycket snyggare figurer. Är det någon som vill ge det en chans så är jag på.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Sikil
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #8 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 14:45:17 »

Jag spelar både MERCS och har planer på att spela Infinity, har bara inte haft motståndare i Inf än (och varit förhindrad på de turneringar som anordnats i Inf).

Spelar mer än gärna MERCS i veckorna! Har både mina Keizai Waza och USCR med tillhörande kort parkerade här i Stockholm! Glad
Loggat
Refraint
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 456

E-post
« Svara #9 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 17:04:53 »

Yeah, Infinity har riktigt coola figurer. Inte så jävla billigt dock.
Loggat
Sikil
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #10 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 17:23:49 »

Om någon har lust att lira lite MERCS så tänkte jag ta ner figgarna till Arcane om ett par timmar och försöka lira lite MERCS mellan allt Malifaux-spelande...

Handsken är kastad! Tunga
Loggat
Styvis
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 386

« Svara #11 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 17:32:59 »

Bästa med Mercs är att man bara har 1-5 figurer i sin styrka, inga poängvärden alls utan bara samma antal figurer som motståndaren. Det är skoj och har väldigt stelt movementsystem som tvingar dig att planera noga.
Det är med andra ord ingen stor investering, men det kan behövas lite FAQ-läsning för att fatta några saker.
Loggat

Winning is for losers.
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #12 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 17:39:28 »

Vore kul att testa och se om det är nåt kul. Inte lika fräsiga som Infinityfiggarna, men Keizai Waza var tillräckligt tuffa.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Sikil
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #13 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 18:03:49 »

"Keizai Waza armour is full of NUKE!" för att citera en spelare från MERCS-forumen... Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Coil
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 922

E-post
« Svara #14 skrivet: 25 Januari 2012 kl. 21:01:15 »

Najs. Jag gillade Warzone då det begav sig.
Jag med, spelar det fortfarande en helg om året.
Loggat
Sidor: [1] 2 3 Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: MERCS « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!