Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Mattias H - Stockholm/Kungsängen « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Mattias H - Stockholm/Kungsängen  (läst 2640 gånger)
Mattias H
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 87

« skrivet: 14 Juni 2012 kl. 02:33:08 »

Hallå

Äntligen fått arslet ur och registrerat mig.

Nyligen hitflyttad från Norrköping och söker spelgrupper i norra Stockholm.

Det enda kruxet är att mina modeller väntar på färdigställande i Norrköping av JohanA som kanske några av er känner till ^^.

Dragon Lair blir månne ett alternativ för mig i sep/okt när jobbet flyttar till Sundbyberg och jag kommer att börja åka kommunalt istället för bil som nu. (De där jävla bilköerna plus att det är en bit.)

Med andra ord föredrar jag spelare och spelgrupper i norra Stockholm.

Trots att jag lurkat runt en del har jag spelat väldigt lite och reglerna är ringrostiga men det ordnar sig nog.

Har Cygnar och kommer att sakteliga börja samla lite Skorne är planen.
Loggat
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #1 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 07:56:44 »

Välkommen till Team 08:s hemmaplan. Hetaste stället just nu,  om man vill lira WarmaHordes innanför tullarna, är Arcane vid Odenplan. Hojta till när det blir dags att kriga!
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #2 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 08:37:16 »

Välkommen! Här på östkusten har vi lite mer avslappnat meta än på vindpinade östgötaslätten. I skarp kontrast till JohanA's promillenoggranna statistiska analyser, Dans stalliga klockfippel och Pierres ständiga listoptimetande kör vi mer på magkänsla, svingar nån pretentiös skämtöl och droppar täta referenser till populärkultur. Det kan te sig lite chockartat i början om man är van vid det högkompetitiva Pekingmetat.

Jag känner inte till några spelgrupper norrut sådär på rak arm men jag hänger inte i dom krokarna heller. Hojta till ifall du tar dig in nån dag i sommar så ska vi försöka fixa ihop något
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
muffin
taco dinner FTW !!!
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 686

blackjack038@hotmail.com
E-post
« Svara #3 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 09:44:37 »

så vit jag vet så finns det inte några grupper norr ut? hur långt norr prata vi btw? här i dalarna har vi börja få en ganska bra grupp hehe skoja bara.

välkomen till gruvan och till sthlm, en stand som är svårt att komma in i men väldigt roligt när allt börja rulla på. dom bästa platserna att  spela WM/H är på DL och på Arcan - Skrot hetter föreningen som dom spelar i fredagar och söndagar är dagen för arcan. DL är alla dagar bara att skriva i 08 tråden så ska du kunna fixa någon att spela.

Jag kan redan nu varna dig för blueskin, han är en väldigt farlig person och har en tendens att tänka för länge. så du kommer hinna attt köppa en kaffe och softa ett tag medans det är hans runda Glad

men hur som, välkomen till den stora staden.

peace muffin

PS: arlaharen är fett soft, dock går han cp snabbt så du vet.
Loggat

Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #4 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 10:51:43 »

Det är sant, Arlaharen går VÄLDIGT fort om han lägger manken till!

Jag har faktiskt suttit och kollat efter spelgrupper norröver i Stockholm sedan du frågade på gotapair (tror jag) men utan att hitta något. De föreningar som finns är vi i skrot som håller till på Arcane i centrum vid Odenplan, Unionen på Alphaspel vid Telefonplan (söder om söder) samt föreningen Troll som är Tyresö rollspelsförening. Har för mig att deras lokal förvånande nog inte ligger på Tyresö men också söderut och inte norr om Stockholm. Dragon's Lair har ingen spelförening för Warmachine knuten till sig

Från Sumpan kommer du ha det väldigt bekvämt in till både Arcane och Dragon's Lair, pendeltåget tar väl en kvart och sedan är du i stort sett framme. Med bil är det väldigt bekvämt att ta sig till Alphaspel, som ligger uppskattningsvis två minuter från E4/E20 men det blir förstås ändå långt om man kommer från norr om stan.

Vi spelar ju mycket på helgerna, lördagar och söndagar om dagarna om du känner att det är en bekvämare tid att komma in än på vardagar med jobb osv.
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
Mutantias
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 474

E-post
« Svara #5 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 12:39:03 »

Fan, det var en snubbe på kattcon förra året som snackade om att han hade en grupp som körde warmachine i typ Solna, dom var inte med på warmachine-turneringen dock så jag kommer inte ihåg vad han eller hans förening hette. Det finns hopp! Eller så kommer jag ihåg helt fel och sitter och yrar.

Edit: Fast ja Solna är inte särskilt norr i sthlm när jag kollade upp var kungsängen ligger.
Loggat
Mattias H
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 87

« Svara #6 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 13:13:06 »

Tackar tackar för välkomnande grabbar. Leende (smiley)

Då får det väl  bli i stan antar jag, nu måste man bara få "tillbaks" sina figurer. (JohanA målar dem alltså åt mig så egentligen är jag ju oändligt tacksam att han har dem.)
Loggat
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #7 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 14:37:43 »

Blir du spelsugen innan det så kan vi säkert skramla ihop figgar. Jag har ju Skorne sen tidigare jag nästan aldrig använder nuförtiden t.ex. Tror de flesta sitter på dubbla faktioner.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Refraint
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 456

E-post
« Svara #8 skrivet: 14 Juni 2012 kl. 17:47:15 »

Välkommen! Alltid kul med nytt folk! Skrattande

Alphaspel rekommenderas, enda stället med fönster. ^^

http://alphaspel.se/shop/
Loggat
Jesyce
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 1196

E-post
« Svara #9 skrivet: 15 Juni 2012 kl. 04:02:58 »

Varför spela Skorne när man kan spela svanmärkt? Välkommen :-)
Loggat

Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Mattias H - Stockholm/Kungsängen « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!