Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Daniel B - norra Stockholm « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Daniel B - norra Stockholm  (läst 2785 gånger)
DanielBerg
Loremaster
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 5

E-post
« skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 09:05:37 »

Tja heter Daniel, 25 år. Oj vart skall man börja med en introduktion?
Är en djävligt positiv och glad person som för ungefär 1 år sedan blev introducerad till Warmachine&Hordes. Är väldigt duktigt på att lära ut grunderna, kan inte alla detaljer men är utbildad lärare, så didaktiken sitter stenhårt. Vilket har varit rätt effektivt nu när jag finner mig själv att först lära två av mina närmsta vänner spelet, och tror att 4-5 gamla spelpolare ska också börja snart!

Har spelat 40k sedan 2000 (woop Dark Eldar), men sedan mitten av 4th Ed började det gå nerför och har inte satt igång mitt intresse sedan dess. Är dock rätt intresserad att spela med min Dwarf armé, men inte riktigt haft någon spelgrupp på länge.

Men ja, WarmaHordes blev väldigt aktuellt när jag hittade några snubbar som förut ockuperade Arcane. Och nu, ett år senare, så kan jag säga att jag förstår spelet och tycker om både, fluff, regler, och modeller. Fluff (aka backgrund historia) har alltid varit viktigt för mig, och älskade Skorne's! Men fattade inte, i början, hur deras Warlocks funkade, switchade till Legion of Everblight och de innefattar 3 modeller för tillfället (eVayl, en Scythean och en Angelius). De blir nog Armé Två som jag gör, någon gång i framtiden.

Cheers!
Loggat
Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #1 skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 09:09:05 »

Vad kul med fler stockholmsspelare!

Skulle ni tröttna på att spela själva är nu hjärtligt välkomna till Arcane på fredagar och söndagar! (Samt förstås andra dagar om vi bestämmer det!)
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
DanielBerg
Loremaster
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #2 skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 09:20:52 »

Självklart kommer vi till Arcane, var där i fredags och glodde och frågade om denna spelförening Leende (smiley) Någon ringde ju dig (Hugo?) och informerade.
Loggat
benknäckar björn
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 703

E-post
« Svara #3 skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 09:23:10 »

Stockholms metat i mitos. Välkomna till gänget.
Loggat

ånga, stål, adrenalin och kiropraktik! Vad mer kan man önska av livet.
Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #4 skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 09:25:38 »

Ja du var en av de killarna, vad kul! Blev lite korthugget eftersom jag körde bil och man inte ska prata och köra samtidigt. Ni är så välkomna i Skrot, första månaden gratis, 500 spänn för ett halvår kostar det, så har vi råd att faktiskt vara någonstans och spela, haha!

Då håller jag tummarna att vi ses på fredag!
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #5 skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 09:42:14 »

Välkommen välkommen, vi syns på Arcane  Leende (smiley)
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Jesyce
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 1196

E-post
« Svara #6 skrivet: 14 Augusti 2012 kl. 10:01:02 »

Det var jag som ringde och störde Hugo förra fredagen.. skåningen... aka. "the badass" som de brukar kalla mig  Chockad
Loggat

muffin
taco dinner FTW !!!
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 686

blackjack038@hotmail.com
E-post
« Svara #7 skrivet: 15 Augusti 2012 kl. 23:12:28 »

välkomen och nej dom kalar inte gustav för bad ass, det går bra att kalla honom för skåne gurkan.
Loggat

blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #8 skrivet: 16 Augusti 2012 kl. 07:26:46 »

Stockholmsmetat växer! Välkommen i sekten!
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
DanielBerg
Loremaster
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #9 skrivet: 19 Augusti 2012 kl. 22:52:00 »

Tackar, Tackar!

Var i fredags och spelade lite med de gamla rävarna i sollentuna. Alla har arméer över mellan 15-20 pts, 4 av 5 är helt nya till spelet, men glädje mig att se dem alla redan igång och väldigt på, intresserade och vill lära sig mer och mer. Tog självklart upp att vi borde alla rulla mot Arcane, so possible future members ahead!

Och kommer hjälpa en med Dual Army battleboxen (fan vad prisvärda de är), så nu kommer jag ha en liten Orboros armé också.
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Daniel B - norra Stockholm « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!