Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Privateer Press Produkter  |  Järnrikena  |  Ämne: IRON KINGDOMS - RPG « föregående nästa »
Sidor: [1] 2 3 ... 11 Skriv ut
Författare Ämne: IRON KINGDOMS - RPG  (läst 43257 gånger)
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« skrivet: 17 Augusti 2012 kl. 10:08:12 »

Jag gör ett nytt försök att uppdatera med lite information:

Spelargruppen
Just nu ser det ut att bli:
Kalle
Hugo
Adam
Paul
Marcus
Jag själv kommer att spelleda.

Rent praktiskt
Målsättningen är att spela varannan eller var tredje vecka. Spelmötena kommer att äga rum på vardagar, med början vid 17.00. Vi börjar med att äta något (för att slippa ta matpauser under kvällen) och friska upp minnet om vad som hänt tidigare mm. Det bör ta max en timme, vilket betyder att vi senast 18.00 kan börja spela. Att hålla på till 21-22.00 känns rimligt.

Spelstil
Jag försöker alltid få till en skön blandning av mystik, konspirationer, detektivarbete, intressanta möten och självklart en och annan actionsekvens/strid för att bidra till att hålla en sjysst spänningsnivå. Jag har inte mycket till övers för hack 'n slash/samla EXP-spelande. Jag delar gärna ut erfarenhetspoäng, men premierar hellre gott spelande av karaktären, bra samarbete, kreativa lösningar och dylikt.

Inledningsvis...
kan jag säga att ni kommer ha ganska fria händer när ni skapar era karaktärer. Förslagsvis träffas vi och gör karaktärerna gemensamt. Vi kan gärna ha ett bord Malifaux el dyl igång parallellt om det uppstår lite väntetider för några. Varje spelare kommer att behöva en figur som representerar karaktären på ett bra sätt. Det finns gott om lämpliga Warmachine/Hordes-figurer, men det behöver inte vara en PP-modell. Huvudsaken är att den har samma skala och passar tematiskt.

Blogg
Jag kommer att skapa en blogg där jag kommer att lägga ut kartor, handouts, persongalleri och annat. Efter varje spelmöte kommer jag dessutom att sammanfatta vad som hänt så att alla inblandade har lätt för att friska upp minnet när det behövs.

Just nu känns det som att fyra spelare är lagom, men för den som är intresserad går det bra att sätta upp sig på nedanstående lista

Intresserade av att provspela någon gång:
Alexander
Rickard
Andreas
Sydow
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #1 skrivet: 17 Augusti 2012 kl. 10:33:15 »

Ja jag provar gärna på. Har inte haft möjlighet att spela rollspel på ett par år men det är jävligt roligt. A word of caution är att min favoritklass i Dungeons and Dragons är Bard...
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
Styvis
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 386

« Svara #2 skrivet: 17 Augusti 2012 kl. 12:54:03 »

Ja jag provar gärna på. Har inte haft möjlighet att spela rollspel på ett par år men det är jävligt roligt. A word of caution är att min favoritklass i Dungeons and Dragons är Bard...
Jag kan inte mycket om rollspel men det är ändå helt naturligt i min värld att du är en bard. Med förkärlek för amerikansk folkmusik.
Loggat

Winning is for losers.
Pirrekurr
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 65

E-post
« Svara #3 skrivet: 17 Augusti 2012 kl. 13:13:53 »

Jag tycker att det nya rollspelet förtjänar en egen tråd här på forumet. Jag kunde inte låta bli att be Coil att ninja ett exemplar av den nya regelboken. Jag har spelat rollspel sedan 84 och figurspelandet tog jag mest upp för att det blev svårt att hitta tid för rollspel. IK-boken verkade vara ett bra köp då jag tycker att det är skitkul att läsa rollspelsböcker samt att det förhoppningsvis ger mig lite inblick i fluffet.

Inledningsvis undrar jag om det är några i 08-crew som skulle tycka att det är kul att provspela framöver. Det skulle vara kul att prova på iaf, t ex genom att köra något slags enkvällsäventyr el så. Vad sägs?

Kul att se att det finns andra som började spela figurspel av samma anledning som jag. Det och grupptrycket så klart. Det är så najs att läsa rollspelsböcker, tyvärr har jag inte köpt några på länge. Senast skulle jag köpa Svavelvinter i Katrineholm men då var det slutsålt där. Jag ska nog dra fram hela samlingen med Mutant UA och sätta mig och läsa ikväll.

Synd att du inte bor närmare är det väl som jag vill säga med det. Det blir om jag har tur 1 sittning med rollspel per år numera, och bara om jag spelleder själv, för det vill ju ingen annan göra. Livet är hårt.
Loggat
Grönlöken
Arbetsledare
Antal inlägg: 1531

« Svara #4 skrivet: 17 Augusti 2012 kl. 13:32:46 »

Jag ska lätt införskaffa alla IKböcker jag kan. Har det jag kommit över av de gamla också. Testar gärna nya nån gång sådär Leende (smiley)
Loggat
Refraint
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 456

E-post
« Svara #5 skrivet: 17 Augusti 2012 kl. 14:12:05 »

Jag kan nog joina ett äventyr. ^^
Loggat
blueskin
Förman

E-post
« Svara #6 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 02:07:18 »

Jag skulle vilja veta vilka som är tveklöst intresserade av att börja spela. En rimlig målsättning är att kunna spela en vardagskväll i veckan var tredje vecka. Jag tror spontant att en spelargrupp på 3-4 personer är optimalt. Kalle på Arcane var väldigt taggad, och tyckte att det var ok att spela i butiken. Om jag inte missminner mig så var Andreas och Marcus också riktigt sugna på rollspelande. Det gör att typ två till känns lagom. Jag skulle vilja veta vilka som är riktigt sugna och vill signa upp sig på regelbundet rollspelande. För de som mest vill provspela kan jag lätt erbjuda någon slags enkvällsäventyr med lite mer lättsam ton.
Så... Vilka är fortfarande på?

( Jag uppdaterar första posten med intresserade och inom kort lite info om hur jag tänker mig hela upplägget.)
Loggat

Charmant
Arbetsledare

« Svara #7 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 02:08:31 »

Jag vill!
Loggat

Sydow
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 261

E-post
« Svara #8 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 07:18:49 »

Jag vill. Är också en ganska berest rollspelare Tunga
Loggat

Folk som påstår att ungdomar och invandrare förstör det svenska språket har uppenbarligen inte läst mycket utav det akademiska språket.
blueskin
Förman

E-post
« Svara #9 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 09:08:07 »

Marcus, Alexander, Paul... Hur sugna är ni?
Loggat

Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #10 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 09:13:10 »

Jag är sugen på en one-shot för att känna lite på systemet. Är notoriskt dålig på regelbundna träffar över längre tid.

Har du fått boken än? Jag är nyfiken på hur mycket som står om Cult of Cyriss och om det finns någon skön concept art kring dom. Vill kovertera ihop lite urverksjacks  Leende (smiley)
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
blueskin
Förman

E-post
« Svara #11 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 21:21:00 »

Jag skulle behöva veta vilka som är 100 på att de vill spela kampanj. Övriga är varmt välkomna att spela enkvällsmangel med mig, Arlaharen och några 33cl:s vänner från Brew Dog Med glimten i ögat (blinkande)

Jag har spenderat senaste timmen med att uppdatera första posten med info om kampanjen - för att sedan råka radera allt. När jag har samlat mig och tröstat mig själv med att dricka kaffe och läsa IK-regelboken ska jag skriva om allt. *pust*

Edit: På dåligt humör trots kaffet. Jag fick kolla på http://www.youtube.com/watch?v=zmzcKXsllWs för att bli glad igen. Helt perfekt - man stängar bara av ljudet och sedan kan man prata på och intala sig att hon sitter och lyssnar. Vid 1:16 brukar jag dra en vits...
Min psykolog säger att det är bra för mig.
Loggat

Refraint
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 456

E-post
« Svara #12 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 22:05:29 »

100% på.
Loggat
WindlordRyu
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 100

E-post
« Svara #13 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 23:07:10 »

Det är 100 att jag vill spela, bara det inte krockar med en tenta eller nåt.
Loggat
Charmant
Arbetsledare

« Svara #14 skrivet: 23 Augusti 2012 kl. 23:29:01 »

Jag spelar gärna kampanj, vill bara förvarna och säga att min favoritklass i D&D är bard och när jag körde vampire the masquerade var jag Malkavian med fokus på manipulation..
Loggat

Sidor: [1] 2 3 ... 11 Skriv ut 
Kolgruvan  |  Privateer Press Produkter  |  Järnrikena  |  Ämne: IRON KINGDOMS - RPG « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!