Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Ezra - Stockholm « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Ezra - Stockholm  (läst 3718 gånger)
Saintspirit
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 4

E-post
« skrivet: 10 September 2012 kl. 21:53:15 »

Dagens, allesammans. Namnet var Ezra, kallas vanligtvis (på nätet, alltså) för Saintspirit, precis som jag valde som namn här. 20 år gångna, bor på Södermalm i Stockholm.

Har länge spelat Warhammer och har genom åren samlat på mig en del arméer - såsom Beastmen, WoC, DoC, Eldar och CSM - och har nu även blivit sugen på spelen som utspelar sig i Järnkungarikena (nja, egentligen fick jag upp ögonen för spelen, iallafall för Warmachine, för nåt år sen).

Jag tycker särskilt att Protectorate of Menoth låter som en intressant grupp; jag är väldigt förtjust i eld och gillar deras extrema, ja, vad ska man kalla det, "vördnad"?. Funderar på att köpa tvåspelarlådan med en kompis som kör Khador. Jag tycker även att Circle Orboros verkar rätt kul, åtminstone stenjättarna av de olika slagen.

Hur som helst är jag en nybörjare, så jag tänkte att ett sånt här forum kunde vara bra att gå med i. Vi hörs!
Loggat

Citat från: Pinkie Pie
And then I said, OATMEAL? Are you CRAZY?!
Charmant
Arbetsledare
Antal inlägg: 1674

« Svara #1 skrivet: 10 September 2012 kl. 22:19:11 »

Superkul, älskar när spelarbasen växer! Om du är sugen på protektoratet är tvåspelarlådan ett bra ställe att börja på, Vanquishern är en warjack du kommer använda oerhört mycket mer än Revengern! Sedan blir alla andra avundsjuka på att man har den lilla regelboken Leende (smiley)

Om du vill spela är det bara att skriva i 08-tråden, brukar alltid vara någon som är sugen! Annars spelar vi på fredagar och söndagar på Arcane vid Odenplan, då är det bara att komma in!

Varmt välkommen till Sveriges trevligaste meta!
Loggat

Ingen gud förutom Cheezus Christ
Jesyce
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 1196

E-post
« Svara #2 skrivet: 10 September 2012 kl. 22:46:17 »

Välkommen till sveriges hetaste och fetaste WM forum och meta. Kom ner och säg hej på Arcane Online eller Alphaspel när du har tid.
Loggat

blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #3 skrivet: 10 September 2012 kl. 22:53:36 »

Varmt välkommen! Jag spelar Circle, men har även börjat fuska lite med PoM. Om du är sugen på att provlira Circle kan jag gärna låna ut figurer och bistå med lite tips. Om du gillar stenbestarna så är pBaldur och eBaldur gjutna warlocks att börja med. De är inte så meckiga heller, utan ganska nybörjarvänliga. De flesta av cirkelns warlocks kan med fördel spelas med en eller ett par stenbestar, men vill du kunna dela ut hårdare smockor bör du även kika lite på vargarna. Sammanfattningsvis: cirkeln är inte den lättaste faktionen att lära sig, men jädrigt kul. Jag har haft dem som huvudfaktion sedan jag började och jag lär mig nya saker hela tiden.
Hur som helst - välkommen och hoppas vi ses på Arcane!
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Charmant
Arbetsledare

« Svara #4 skrivet: 10 September 2012 kl. 23:00:08 »

Ja, jag spelar protektoratet som huvudsakliga faktorn och har lite cirkelgrejer på sidan av. Båda är väldigt kul att spela, men OERHÖRT olika. Vargarna kan gå lika fort som många av protektoratets jacks springer, men det gör det hela så mycket mer spännande! Kom gärna in och snacka skit om jag och sånt om du känner för det Leende (smiley)
Loggat

Sydow
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 261

E-post
« Svara #5 skrivet: 10 September 2012 kl. 23:00:36 »

Tjena tjena. Kul som sagt att det finns fler som vänder sitt intresse till Warmachine. Som sagt så finns det träffar på arcane regelbundet. Jag är även väldigt flexibel när det kommer till Alphaspel eftersom jag inte bor långt där ifrån. Det är bara att höra av sig om du vill spela mot någon.
Loggat

Folk som påstår att ungdomar och invandrare förstör det svenska språket har uppenbarligen inte läst mycket utav det akademiska språket.
benknäckar björn
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 703

E-post
« Svara #6 skrivet: 11 September 2012 kl. 06:26:59 »

Välkommen bror.
Loggat

ånga, stål, adrenalin och kiropraktik! Vad mer kan man önska av livet.
muffin
taco dinner FTW !!!
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 686

blackjack038@hotmail.com
E-post
« Svara #7 skrivet: 11 September 2012 kl. 07:34:16 »

coolt att se att du kommer till den coola sidan, jag kommer ihåg dina eldars från dakka dakka o RT forumet. jag kan säga att båda factions du vill spela är väldigt bra PoM är steget bättre tycker jag sj.

men ta dig till arcan någon fredag o träffa pojckarna och spela lite demo så kommer du snart att vara in sugen i spelet, det är väldigt roligt och man kan osta på ett helt annat set än 40k.

sen måste man säga stort välkomen till forumet och spelet, väldigt roligt att se mer folk flöda in.
Loggat

Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #8 skrivet: 11 September 2012 kl. 09:09:25 »

Välkommen! Kom ner till Arcane nån dag så ska vi lära dig allt vi kan  Leende (smiley)
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
Saintspirit
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #9 skrivet: 11 September 2012 kl. 09:19:39 »

Tackar allihopa - och muffin, dig känner man ju onekligen igen från en del andra forum. Ska försöka ta mig till Arcane nån dag, det vore väldigt kul att provspela.

En sak bara; vad jag gillar i cirkeln är i stort sett bara stensnubbarna av de olika slagen, nästan inget av de andra (nå, vissa är väl kanske lite trevliga), så ska jag köra Orboros är det de som gäller  Cool
Loggat

Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #10 skrivet: 11 September 2012 kl. 09:28:19 »

Kolla in Baldurs T4 lista ifall du gillar, den är helt klart turneringsduglig ifall man vill sikta på sånt. Full med granit, skitsnabb och ser skitsnygg ut på bordet.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #11 skrivet: 11 September 2012 kl. 10:29:21 »

Det är helt klart möjligt att köra enbart sten, det gjorde jag själv ett bra tag. Med Baldur funkar det som sagt helt ok. Du kommer att märka att du kan dra nytta av terräng, gömma saker från skytte, soaka upp sjuka mängder skada, hindra motståndaren från att charga och massa annat busigt. Som Arlaharen sa så är hans Tier 4 lista både rolig att spela, snygg på bordet och ganska jobbig för motståndaren att hantera.
Här är min pBaldur T4:

pBaldur
Megalith
Woldwarden
Wold Guardian
Stone Ward & Woldstalkers
Stone Ward & Woldstalkers
Sentry Stone & Mannikins
Shifting Stones

Det här är en 35-poängslista, men att provspela och lära sig grunderna brukar vara lagom på 15 poäng.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Charmant
Arbetsledare

« Svara #12 skrivet: 11 September 2012 kl. 10:32:55 »

Jag kände detsamma inför de levande bestarna när jag började kolla på cirkeln, men nu är den extrema Feral warpwolf och gnarlhorn Satyr mina favoriter!
Loggat

Saintspirit
Gruvbrytare
*

E-post
« Svara #13 skrivet: 11 September 2012 kl. 14:27:09 »

Det låter ju bra i allmänhet, får se hur min lista kommer bli. Kan se ifall jag kan ta mig till Arcane nu på fredag; ungefär runt vilka tider passar det bäst?
Loggat

Charmant
Arbetsledare

« Svara #14 skrivet: 11 September 2012 kl. 19:28:12 »

Vi är på plats från fem ungefär! Sedan brukar det vara folk på plats i alla fall till tio!
Loggat

Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Presentera dig!  |  Ämne: Ezra - Stockholm « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!