Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Shadow Era TCG « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Shadow Era TCG  (läst 1524 gånger)
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« skrivet: 1 Oktober 2012 kl. 21:25:05 »

Jag provade Shadow Era och blev hooked. Det är förvånansvärt lätt att lära och riktigt kul. Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa de fysiska korten. Det skulle vara kul att lira med riktiga kort.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Styvis
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 386

« Svara #1 skrivet: 1 Oktober 2012 kl. 21:29:52 »

Är det här kortspelet som finns till ipad/android? Om så är fallet så spelade jag en del i somras, det var rätt skoj.
Loggat

Winning is for losers.
Grönlöken
Arbetsledare
Antal inlägg: 1531

« Svara #2 skrivet: 1 Oktober 2012 kl. 21:32:08 »

Jag spelar gärna lite över nätet om nån är sugen men är aningens ringrostig.
Loggat
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #3 skrivet: 2 Oktober 2012 kl. 22:44:31 »

Jag provade lite mot AI för att lära mig korten och reglerna. Kunde inte låta bli att börja spela på nätet och upptäckte snabbt att det var riktigt kul. Spelet verkar vara väl balanserat och matcherna blir oftast väldigt spännande. Jag har utan vidare problem klättrat över 200 i ranking och har fortfarande en sjysst win rate. ( ca 75%). Det finns hela tiden nya strategier och kort att testa och det är kul att trimma leken för att hitta en bra balans mellan olika typer av kort. Kort sagt: skulle SE dyka upp i Stockholmsbutikerna skulle jag snabbtplocka upp ett par decks. Hoppas på att Arcane vill ta in det.
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Sidor: [1] Skriv ut 
Kolgruvan  |  Andra spel  |  Övriga spel  |  Ämne: Shadow Era TCG « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!