Nyheter: Tips för den som har svårt att registrera ett konto: använd inte en hotmail-adress. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Nyliga inlägg
Nyliga inlägg

Kolgruvan  |  Community  |  Evenemang  |  Ämne: SlemCon 21 Mars « föregående nästa »
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 Skriv ut
Författare Ämne: SlemCon 21 Mars  (läst 22675 gånger)
Arlaharen
Förman
Antal inlägg: 3525

E-post
« Svara #105 skrivet: 21 Mars 2009 kl. 02:09:13 »

Jag kan plocka med Grinders. Dom är dock i sin blister och behöver limmas fast på sina baser så plocka med lim.

Nu är det definitvt läggedags så jag är beredd på en hård dags tittande.
Loggat

Minions. Like cryx but with more cry.
blueskin
Förman
Antal inlägg: 2284

E-post
« Svara #106 skrivet: 21 Mars 2009 kl. 22:53:55 »

...pust, vilken dag! Kul var det iaf. Jag har nu spelat mot samtliga WM/H-faktioner vilket känns kul. Dagens ångvält var utan tvekan Sorcha med hennes rimliga feat. Det krävs garanterat lite eftertanke för att rå på henne...

Tack till alla inblandade!
Loggat

"Sticks and stones will break your bones..."
Mutti
Warcaster
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 381

E-post
« Svara #107 skrivet: 21 Mars 2009 kl. 23:44:37 »

Kan bara instämma med blueskin! Pust! Vilken dag! Och Sorscha! Fast Sorscha är mycket roligare att möta i scenario än bara caster kill. Tyckte inte jag mötte något vidare asjobbigt idag, men fick ändå däng hela tiden!

Kort sammanfattning av mina matcher...

1. Mot Azoths meniter.
Här kan man ju bara säga att det hade varit en helt annan match om vår käre mästare inte glömt bort 20% av sin lista i form av idrianerna. Men bortsett från det så var det nog den mest intensiva match jag spelat. Väldigt tight! Fel nummer ett jag gjorde var att inte gömma Aiyana & Holt bättre, så Aiyana fick gå och lägga sig innan hon ens han ta ett steg. Azoth fick böta en Eiryss som straff. Hur som helst så ledde förlusten av Aiyana till att jag helt glömde bort Holt i flera rundor. Jag glömde också bort att inte Gudrun dör när han dör. Utöver det så vet jag inte vad jag skulle gjort annorlunda, utom att det var dumt att gå fram med en bokur till en warjack som hade någon spell på sig som gjorde att han dödade bokuren innan den gjorde något vettigt alls. Sen märkte jag snabbt att 10 minuter går fort och tävlingsnerverna var inte vad de borde. Azoth vann på casterkill. En seger han var väl värd!

2. Mot Laxens Khador.
Jag tyckte det gick bra här... Tog 3 scenariopoäng innan Gorten blev dräpt. Brun och Lug visade att drakhunen går att ha ihjäl. Jag fick ihjäl great bears. Gudrun såg till att widowmakers var upptagna. Det var mest beast som var läskig. Och den där Sorscha förståss. Fin vinst av Laxen, jag borde skyddat Gorten bättre.

3. Mot Greenlocks troll.
Väldigt spännade match. Jag var hyffsat nära att vinna på scenario en gång när trollen bara hade en grisryttare (med 1hp) i ett av sina områden som lika gärna hade kunnat stryka med. Gorten blev uppäten av ett stortroll. De gör ont ont ont... Och sån där fuskgrejj som gör att man inte får flytta på trollen gillar inte Gorten heller.

4. Mot Arlaharens Skorne.
Jag vet inte riktigt vad som hände. Moshpit mot Skorne som jag aldrig mött förr. En väldans gröt med dvärgsylt på i slutet.

Tack för fint arrangemang! Nästa gång återkommer jag med lite mer erfarenhet och vinner rubbet! Jag var helt slut efter allt. Hjärnan är rätt trött.

Grattis Azoth också, fint att du ska lägga devouterna och vilmon på hyllan och börja spela elefanter!
Loggat
Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #108 skrivet: 22 Mars 2009 kl. 01:43:55 »

11 taggade metallkrigare slöt upp för vild sammandrabbning i Skogängsskolans matsal. Åtta timmar och fyra matcher senare hade dammet lagt sig och en ensam segrare stod kvar.  

Slagfälten:
Många favoriter i repris från förra turneringen. Logistiken gjorde att det blev lite skralt med terräng, men så blev det helt enkelt den här gången. Varje gång jag ställer upp terräng får jag ett enormt sug efter att bygga ihop två vettiga skogsbord och trimmad steamrollerterräng.

Isbord.

Bye-bordet. Alla som fick bye fick spela mot arga Skornebestar.

Industribordet.

Ökenbord.

Battlereport Skorne
Det gick väl sisådär för dom misshandla(n)de Skornetrupperna. Titan Cannoneeren satte ett par duktiga skott i oppositionen som tyvärr inte räckte riktigt hela vägen. I första matchen fick Krueger nöja sig med två liv kvar efter en kanonkula i huvudet innan Morghoul bet i gräset och Sorscha kom undan med ungefär lika mycket innan scenariovinst. Jag fick trösta mig med att jag faktiskt överlevde frysrushen med en ARM 13 kastare.

I tredje matchen var det vild strid mot Kaya i Break the Line. Kettil slog som skräp mot mina bestar och hans renrasiga varg höll på att äta upp sin lillebror. Trodde jag skulle hem det på scenario när Rhinodonen fick in chargen på Pureblooden som höll den viktiga rutan jag behövde ställa en kille i. Jag tänkte fel och fick inte in hela Rhindodonen i terrängen, så även om vargen fick gå hem och slicka såren så blev det ingen vinst där. Mina Swamp Gobbers kunde inte springa långt nog, och sen blev det het Spirit Door-action och det behövdes inte ens något feat för att Morran skulle åka på honky ;_;

Sista matchen mot Gorten blev ganska grötig. Hade Mutti kommit ihåg att aktivera Gudrun innan Gorten hade jag torskat på scenario. För första gången fick jag köra hicke-pickedöden med Morghoul som lyckades ta ner dvärgen till fyra liv. Alla åtta attacker på 5+ gick in och Void Spiriten tog bort tre för att lämna ett kvar. Sista chansen var en Pain Giver som smiskade in sista skadan med anatomisk precision och sen var sagan all. Dagen slutade 1-3 för BDSM-alverna.

Irrbilder:

Så här nära Vilmon och Kreoss är ett typiskt ställe som man inte vill vara på ens om man är en dvärg med 22 i ARM.

Preussiskt inrättad trupp samt kort inför stundande sammandrabbning.

Skornehorden mot Coils Sorscha. Det gick sådär, men Rhinodonen visade i varje fall vackra sidan till.

Björn visar också vackra sidan till.

Inbördeskrig i Khadorlägret.

Det roligaste i hela turneringen var nog att det blev en klockren grudge match mellan Azoth och eOscar i finalen. I förra turneringen stod eOscar som ensam segrare efter att ha bankat ner Kreoss i Mosh Pit med Denny, och nu möttes dom återigen i samma scenario med samma kastare. Jag överlämnar reportage till närmare inblandade och presenterar slutklämmen:  

Vilmon nådde sista kycklingen som contestade den åtråvärda Mosh Piten i finalen.

Då blir man så här ledsen om man heter eOscar...

...och så här glad om man heter Azoth och tar hem hela shebanget på scenariovinst! Inte nog med sponsrade presentcheckar för framtida tenninköp, SlemCon stod med en fin knapp man kan bära med stolthet på framtida arr och kanske på jobbet.

The aftermath. Alla salta tenngladiatorer styrde sedan kosan mot jästa drycker alternativt apelsinjuice för att ladda inför nästa batalj.

Slutresultat:
Poäng/Spelare
4 Tobbe
3 Oskar
3 Alex
3 Markus
2 Lars
2 Tomas
2 Andreas
2 Tompa
1 Gustav
1 Kettil
1 Björn

Har ju tyvärr inte loggat vilka som mötte vilka, så jag har ingen inbördes ordning i poänggrupperna.

Återigen ett stort tack till alla spelare och våra snälla sponsorer Speltid och Unispel!
Loggat

eOscar
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 1111

Hemsida E-post
« Svara #109 skrivet: 22 Mars 2009 kl. 15:24:28 »

Liten rättelse först. Jag ägde Azoth i semin förra turneringen, sen fick jag spö av greenlock i finalen.

Azoth, Azoth, Azoth. Samma casters, samma scenario, likande listor. Inte har jag förlorat mot dum Kreoss förut, men nån gång skall ju vara den första. Synd bara att det behövde vara i en finalmatch med 400 :- och evig ära och berömmelse i potten. Matchen slutade som de flesta matcher man förlorar; något snopet. Inledningen var fin. Idrians och Eiryss springer fram med countercharge i högsta hug. Meh. En skarlock-kastad CG och en liten purge senare är horan och ökenmiffona ett minne blott. Runda två fortsätter purgefesten och tar ut lite zealots. Sen vann Azoth på scenario. Behövde bara döda två incorporeal pistolspöken, en full bonejack, en lite trasig ditto och gorman. FAAAK! Jag kom just på vad jag skulle gjort, skickat in en deathragead model. SUCK IT! Förslagsvis ett spöke så att den inte hade kunnat bli puttad på.

Tightaste matchen var nog den första mot Coil. Kul att se hur ens fastfrusna caster gnags ner till 5 wounds utan att kunna göra något. Inte.

Fett me cred till haren för en smidigt sprungen turnering.
Loggat

Coil
Ångmaskinist
**
Antal inlägg: 922

E-post
« Svara #110 skrivet: 22 Mars 2009 kl. 17:12:42 »

Det var fyra skojiga matcher igår.

Första mot Deneghra var tight. Cankerworm var ju inte snäll alls. När jag gick fram med mina demo corp  tänkte jag att jag var rätt säker. jag räknade med att masken kanske skulle ta en kille max. Men när jag var purgad och därmed corrosion så dog de hårt.

Kände att jag var tvungen att ta chansen med Sorscha när jag såg att jag hade vinkel för det. Men jag fick inte till de sista fem skadorna.

I nästa match mot Skorne gick det bättre och det blev scenariovinst. Jag gjorde en assassination run igen men fick återigen inte ner mitt offer. Här vet jag att mitt misstag var att slå på Titanen och då kunde den helt plötsligt springa iväg och blockera vägen fram till Morghul.

Tredje matchen var den lätt schizofrena matchen mellan de gamla häxorna. Vi hade rätt lika listor i övrigt också, båda hade widowmakers och Kayazy. Här fick jag den otrevliga upplevelsen att vara på mottagarsidan för Kayazy och det var lite jobbigt. Leende (smiley) Det är lite speciellt att köra häxa mot häxa. helt plötsligt är inte moln och skogar dina vänner längre. Min häxa vann till slut när min motståndare av misstag la ut ett moln jag kunde använda.

Fjärde matchen mot Borka i Moshpiten kändes som att den skulle bli besvärlig. Här var dock min kära motståndare vänlig nog att ge mig en fin öppen vinkel att frysa med Sorscha. Jag hade situationen hyggligt under kontroll när jag efterföljande runda Tempestade trollhögen. Sen gjorde jag mitt misstag ... Jag chargade in med Beast för att dänga ner Fell Callern och det knockade Diretrollet. Det gick bra Fell Callern åt isyxa och Diretrolet fick sig en redig smäll. Men jag borde ha utnyttjat min Reach eftersom trollet sen kunde ställa sig upp greppa Beast och langa honom i huvudet på Sorscha. Sen kom scribesen och smackade Sorscha.

Men det var roliga matcher och det är bra att få såna där läxor. Tack till haren för en bra turnering.
Loggat
Azoth
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 665

E-post
« Svara #111 skrivet: 22 Mars 2009 kl. 17:53:34 »

Turneringen var något fett med skoj! Inte bara för att jag vann, utan folket, stämningen och det glada tillropen.
Jag och Oscar gick runt hetsade. En grudge-match var ju det vi ville ha!
Själv så kämpade jag extra för att få en sådan till stånd.

1. Detta var den hårdaste matchen för Protectoratet. Gorten ville bara inte dö, så Kreoss fick avsluta dvärgens liv själv.
Jag glömde även att ställa upp mina åtta Idrianer. Så jag hade bara 407p. Förlåt Gustav.

2. Mot en bakis TompaJ som glömde allt, vad turordning, vad knockdown och allt vad Protectoratet har med sig innebär.
En vinst jag inte är stolt över.

3. Mot Benknäckarns Cygnar. Björn var grymt förvirrad vad det gällde scenariot. I omgång 2 kunde Kreoss knuffa ner allt Cygnar hade att komma med. Två boostade Immolations senare hade Caine brunnit upp.

Finalen!- Vann rullet och planen var att några Idrianer skulle, under Intercept, skulle skjuta av några Biles. Men nej.
Eiryss skulle med RAT 9 distrupta en kyckling DEF 15 men... nej.
Efter det blev det CG på Idrianerna och purge på tre av de samma och även älvan.
På min tur lyckas jag tala till tärningarnas gud och Zealoterna bombar sönder cancermasken och få in lite hurt på en annan kylling.
Oscar fegade lite sen så jag kunde, med Vilmon chargea en kycklingstackare. Revenger kunde göra det samma på den redan skadade och sen ha en focus kvar för att slå Gorman sönder och samman.
I eget högt majestät stod Kreoss kvar i Mosh-Piten.
Han stod fan i mitten!!!

Rickard!! Du är så grym! Allt flöt på så fint. Menoth gillar dig.
Loggat

Is that a steam lobber in your pock... awww! its a steam lobber...
blueskin
Förman

E-post
« Svara #112 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 09:09:41 »

Det har sagts förr men förtjänar att sägas igen: massvis av cred till allas vår favorithare som skjuter oss i magen om vi slarvar med mjölkdrickandet! Redan dagen efter var jag sugen på att lira igen, trots att huvudet kändes som röstad lök på lördagskvällen!

Mera turneringar! Det var nyttigt för mig som noob att få möta lite nya faktioner och dessutom spela under tidspress!
Loggat

Laxen
Warcaster
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 145

E-post
« Svara #113 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 10:10:29 »

Tack för ett lyckat arrangemang. Leende (smiley) Det här var min första turnering och det gav blodad tand.

I min första match mötte jag Björns Cygnar. Första gången jag mötte Caine och det lärde mig hur elakt hans feat är mot massa stackars 1 wound enheter. Leende (smiley) Caine plockade bort mina widowmakers, mekaniker och greylords. Beast fick inte göra någon nytta under matchen utan var hela tiden knockdown av spells och slam. Björn vann detta möte på scenariovinst.

Efter ett lunchbreak var det dags att möta Gurras Searforge. Det var ganska skönt att få möta Gustaf eftersom jag spelat överlägset mest mot honom och har därmed hyffsat koll på hans gubbar. Brun och Lug är riktigt otrevliga och mosade Drakhunen samt Great Bears. Gurra dominerade scenariot men lämnade en lucka till Gorten som Sorscha givetivs tog vara på. Tillsammans med sin vakthund lyckades de dräpa Gorten.

Tredje matchen var mot Cygnar under Tomas befäl. Mina widowmakers lyckades ha ihjäl ett gäng stormguards första rundan. Dessa snipers blev dock straffade direkt då Haley skickade någon elak blixt genom sin jack som åt upp alla mina widowmakers. Mycket mer action blev det inte då Tomas olyckligtvis lämnade en av sina rutor obevakade så Sorscha kunde windrusha in i området om vinna på scenario.

Sista matchen var mot Lars Circle. Första gången jag spelat mot Hordes. Min Drakhun blev tidigt dismountad av någon elak combined spell från Lars Druider. Mina widowmakers fick även denna match smaka på någon elak blixt. Lars trollade på sin egen sten med någon elak spell som hoppade vidare till mina stackars widowmakers som blev grillade. Sorscha kontrade med att springa framt snabbt som vinden och feata Krueger med vänner. Sorscha stog och bankade på Kreuger som i sin tur skickade vidare sin skada till sina beasts. Nästa rundan kom dock Beast 09 och Great Bears till undsättning och trycket blev tillslut för hårt för Kreuger som stupade.
Loggat
Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #114 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 10:12:43 »

Kul att det är uppskattat Leende (smiley)

Spånade lite på format inför nästa gång. Tycker ni att det skulle vara kul med en Escalationturnering? D.v.s börja med 350p, nästa match lägger du till poäng så du kommer upp till 500, sen 750 och byt till en storkastare om du vill och sist 1000p. Jag tycker det låter lite som ett roligt format, men det kanske är lite avskräckande med 1000p för folk som inte spelat så länge. Turneringen kommer ju ta nån extra timme också.
Loggat

blueskin
Förman

E-post
« Svara #115 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 10:21:56 »

Givetvis, det skulle vara sketkul! Jag är noob som alla vet men 1000 p kan jag skrapa ihop. Kör man utan scenarion då? Hur lång tid har man på sin runda när man kör 1000?
Loggat

Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #116 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 10:37:54 »

Scenario är nog valfritt, får väl klura på om man ska köra det eller inte. Annars är tur/matchlängd enligt följande:

500  10/85
750  12/105
1000 20/180

350 är inte officiellt uppstyrt, men kan tänka mig åttaminutersrundor och nån dryg timme totalt.
Loggat

Lekkit
Gruvbrytare
*
Antal inlägg: 461

E-post
« Svara #117 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 11:50:27 »

Det är klart att man är på. Gärna någon gång efter juni då det finns möjlighet att Mohsar kommit då. Tunga Har lite att skaffa innan jag faktiskt kan spela 1000 pts, men inte så fruktansvärt mycket. Men jag antar att folk inte riktigt känner för att dra igång det hela nu i helgen, utan kan tänka sig att vänta ett litet tag.
Loggat
Arlaharen
Förman

E-post
« Svara #118 skrivet: 23 Mars 2009 kl. 12:21:43 »

Ja, det kommer nog dröja lite innan jag kör nästa grej. Innan sommaren är det både GothCon och LinCon så det finns ju arr ifall man vill spela.
Loggat

blueskin
Förman

E-post
« Svara #119 skrivet: 25 Mars 2009 kl. 09:14:19 »

apropå goth... hur var konserten där på lördagen Coil?
Loggat

Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 Skriv ut 
Kolgruvan  |  Community  |  Evenemang  |  Ämne: SlemCon 21 Mars « föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!